יום שבת, 13 באוקטובר 2012

עוגיות כפתורים


יש לי חולשה לכפתורים, אין לי מוסג למה אך יש משהו בהם שמשמח אותי מאוד. ההשפעה שלהם עלי היא קצת כמו של פרחים ולבבות מחזיר לילדות, מרגיע ופשוט מתוק. בתקופה האחרונה אני מצרפת כפתורים לכל מקום אפשרי ובכל הזדמנות, אפילו על עוגת בת המצווה של הבת שלי.

לכן שילוב של כפתורים עם עוגיות נראה בעיני שילוב מתוק ומנצח. בצורה דומה ניתן להכין גם כפתורים מבצק סוכר. כל מה שצריך הוא חותכנים עגולים בגדלים שונים וקשים או כל אביזר אחר ליצור חורים בבצק. קורצים עיגול בגודל שבחרנו לוקחים חותכן קצת קטן יותר ומסמנים איתו את השוליים של הכפתור  ובעזרת הקשית מחוררים את חורי הכפתורים. כך ניתן ליצור כפתורים בכל מיני גדלים עם שני חורים או ארבעה ופשוט להנות מעצם היצירה במיוחד שבסופה ניתן להתענג עליה עם כוס קפה טובה.

אני מצרפת לכם מתכון לבצק פריך עם גרידת לימון או תפוז אך כל בצק פריך ( כולל מהקנוי ומרודד) יכול להתאים ליצירה המתוקה הזו וכמובן ניתן לצרף את הילדים לעיצוב ולאכילה.

כל אחד ישמח לקבל מתנה של כפתורים קשורים בסרט.





עוגיות לימוניות פשוטות וטעימות

חומרים- כמות העוגיות תלויה בגודל שעשיתם אותן.
100 גרם סוכר
200 גרם חמאה
קליפה מגורדת מלימון אחד או קליפה מגורדת מחצי תפוז
1 ביצה
300 גרם קמח

הכנה-

  • בקערת מיקסר או במעבד מזון לעבד יחד סוכר, חמאה וקליפת לימון עד ליצירת תערובת אוורירית ואחידה.
  • מוסיפים את הביצה ומעבדים יחד לאיחוד.
  • מוסיפים את הקמח ומעבדים קצרות ליצירת בצק אחיד. יש להקפיד לא לעבד זמן ארוך שכן פריכות העוגיות נפגעת.
  • מניחים חצי מכמות הבצק בין שני ניירות אפייה מרדדים לעובי של כחצי סנטימטר ומכניסים למקרר  לשעה, את אותו התהליך עושים לחצי השני של הבצק.
  • מדליקים תנור ל- 190 מעלות.
  • לאחר הקירור קורצים את הצורה הרצויה ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם הבצק התרכך שוב רצוי להכניסו חזרה למקרר ורק אז להכניסו לאפייה של 10-14 דק' תלוי בגודל העוגייה. העוגייה מוכנה כאשר היא זהובה בהירה ( אפיית יתר תיצור עוגיות קשות ויבשות). לקרר את העוגיות ולאחסן בכלי אטום או לקשור בסרט ולהעניק מתנה משמחת.




יצירה מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה