יום שבת, 30 באוגוסט 2014

ריבת יין ישמח לבב אנוש

עוד רגע ראש השנה והפעם אני מתכוננת מראש. כמו כל השנה המתנות שאני נותנת הן אכילות ומתכלות  ומקסימום נשארת צינצנת למחזר. ואין משמח יותר מיין עליו כבר נאמר שהוא משמח לבב אנוש, את הכנת היין אני משאירה למומחים אבל ריבה מיין אני יודעת להכין והינה היא לפניכם.

בכדי ליצב את הריבה השתמשתי בפיקטין ( שניתן לקנות בחנויות המתמחות). פקטין הינו אחד ממרכיבי הפרי (הוא נמצא בריכוזים שונים בפירות שונים- הרבה ממנו בתפוחי עץ למשל ומעט ממנו בתתות שדה) הוא עוזר בקרישת ועיבוי ריבות. בארץ הכי קל להשיגו בצורת אבקה גרגרית בעולם הוא מגיע גם כנוזל. בריבת היין הוא המקריש העיקרי שבעזרת מיץ הלימון יוצר מרקם של ג'לי נוקשה והיות ואין צורך בבישול ארוך היין שומר על טעמו המקורי ועל האלכוהל שבו.

הכנת הריבה זריזה ומהירה, לא תאמינו עד כמה. כמו כן כמות היין שנכנסת היא גם זו שיוצאת לכן ישנו ניצול מקסימלי של החומרים ומבקבוק יין אחד אפשר למלא 4- 6 צנצנות של 180 מ"ל. חשוב חשוב להשתמש ביין טוב וטעים- כל הטעמים נשארים יין שלא טעים לשתייה לא יהיה טעים לאכילה.

עבודה עם הפיקטין- בכדי למנוע יצירת גושים של פקטין בתוך הריבה חשוב מאוד לערבבו היטב בתוך חלק מהסוכר שבמתכון ולאחר הרתיחה לשפוך תערובת זו באיטיות תוך עירבוב תמידי  לתוך סיר היין הרותח.

חיטוי צנצנות- ישנן מספר דרכים לעשות זאת הדרך שאני אישית מעדיפה שכן הצינצנות יוצאות מחוטאות ויבשות ומוכנות לשימוש מידי. מחממים תנור ל- 160 מעלות צלציוס, מסדרים את הצינצנות הנקיות על תבנית אפייה ומכניסים לתנור למשך 10 דקות. נותנים להן להתקרר מעט ואפשר לצקת לתוכן את הריבה המוכנה. רצוי לחטא גם את המיכסים, באותה הדרך, אך שימו לב לחלקם ציפוי פלסטי שלא יעמוד בחום.

שימושים לריבת היין-
  • אני הכי אוהבת על פרוסת טוסט עם הרבה חמאה.
  • נפלא כתוספת לפטה כבד.
  • תוספת לכבד מטוגן עם בצלים – לאחר שהכל מטוגן מוסיפים לפי הטעם מהריבה עד להמסה שלה- הולך נהדר על פירה תפ"א
  • תוספת לתוך תבשיל בקר בבישול ארוך.








ריבת יין

חומרים-
2 כוסות יין אדום או לבן יבש (500 מ"ל)
2.5 כפות פקטין
2.5 כוסות סוכר
1/4 כוס מיץ לימון

הכנה-
  • מערבבים חצי מכמות הסוכר עם הפיקטין ושומרים בצד.
  • מכניסים את שאר המרכיבים לסיר מבשלים יחד  תוך ערבוב להמסת הסוכר עד לרתיחה.
  • מוסיפים את שארית הסוכר עם הפיקטין, ממשיכים להרתיח מוודאים שהסוכר נמס.
  • מרתיחים דקה נוספת.
  • מסירים מהאש מסירים קצף אם נוצר.
  • דרך מסננת דקה מעבירים לצנצנות סטריליות ( הנחיות לחיטוי בגוף הפוסט).
  • מקררים היטב.
  • נשמר בטמפרטורת החדר במשך כשנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה